Alocația pentru copiii cu cetățenie română

Despre serviciu

Alocatia copii România reprezintă o indemnizație acordată de stat părinților, cetățeni ai României, simbolizând un ajutor pentru creșterea copiilor. Pe lîngă cetățenii români, de alocații pentru copii România, de asemenea pot beneficia și cetățenii străini, care locuiesc legal și permanent pe teritoriul României și/sau dispun de cetățenia României, dar la moment au reședință într-un stat din Uniunea Europeană. Cetățenii Republicii Moldova, beneficiari ai cetățeniei României, în mod egal, dispun de posibilitatea de a depune cerere pentru a obține alocație pentru copii. Alocația se achită lunar.

Ce trebuie să știi despre alocația pentru copiii cu cetățenie română

Procedura de primire a alocațiilor se face în două etape:

  • deschidere cont;
  • depunere dosar la Primăria de unde este domiciliul solicitantului;

Acte necesare:

  • cerere corespunzătoare privind beneficierea de alocație;
  • certificat de naștere al copilului – în variantă originală + copie;
  • buletin de identitate părinți;
  • certificat de căsătorie/divorț al părinților, în caz de necesitate;
  • extras de cont al unuia dintre părinți, în situația în care este solicitată transferarea alocației direct pe contul bancar;
  • acordul celuilalt soț privind beneficierea de alocație;
  • adeverință care atestă că copilul nu beneficiază de alocație pe teritoriul Republicii Moldova, în caz de necesitate.

Alocație pentru copii născuți în Uniunea Europeană

Acte necesare:

  • certificat de naștere al copilului – în variantă originală + copie;
  • buletin de identitate părinți – în variantă originală + copie;
  • extras de cont al unuia dintre părinți, în situația în care este solicitată transferarea alocației direct pe contul bancar;
  • certificat de salariat, în cazul în care părinții sunt angajați în cîmpul muncii în România;
  • declarație privind faptul că părinții nu beneficiază de alocație din partea altui stat membru UE;
  • document care atestă angajarea în cîmpul muncii într-un stat membru UE, în caz de necesitate.

Obține cetățenia română legal și sigur și beneficiază de toate avantajele ei.

Întrebări frecvente

Cererile pot fi depuse la sediul Autorității Naţionale pentru Cetăţenie din București, la Birourile teritoriale din Iaşi, Galaţi, Suceava și Timişoara, precum și la sediul misiunii diplomatice a României din țara de domiciliu sau în țara unde deții un permis de ședere legal.
Echipa Certificat.md oferă asistență în urmărirea stadiului soluționării cetățeniei. De asemenea, informațiile legate de stadiul soluționării pot fi vizualizate, pe baza numărului de dosar, accesând site-ul Autorității Naționale pentru Cetățenie (http://cetatenie.just.ro).
Nu. Dosarul poate fi depus doar în baza unei programări prealabile.

După obținerea certificatului de naștere, pașaportul se poate obține în 2 săptămâni.

Din câte cunoaştem, nu există nici un criteriu legal sau oficial de prioritizare a acordării cetățeniei române. Aceste informații fie sunt doar zvonuri, fie doar anumite presupuneri fără nicio bază care să le susțină.
În termen de 6 luni de la data comunicării ordinului preşedintelui ANC de acordare sau redobândire a cetăţeniei române, persoanele care dobândesc sau redobândesc cetăţenia română vor depune jurământul de credinţă faţă de România la sediul Autorității Naționale pentru Cetățenie pentru persoanele care au solicitat stabilirea domiciliului în România și la sediul misiunii diplomatice a României din țara de domiciliu sau de reședință, pentru persoanele care au solicitat menținerea domiciliului în străinătate.
Certificatul de cetăţenie română este eliberat persoanei în cauză în cadrul ceremoniei de depunere a jurământului.
Da. Paşaportul român se perfectează la orice Consulat al României din străinătate. Detalii poți găsi pe site-ul fiecărui consulat.
Pot exista două persoane cu număr identic al dosarului, dacă dosarele au fost depuse în ani diferiţi. Dacă dosarul pe care îl găsești a fost depus în acelaşi an, e posibil să fie o greşeală şi te sfătuim să te adresezi la ANC pentru a lămuri situaţia, şi eventual, pentru a afla numărul corect al dosarului.