Transcrierea certificatului de naștere și căsătorie

Despre serviciu

Transcrierea actelor de stare civilă (certificatului de naștere, căsătorie, divorț) – reprezintă transferul datelor de stare civilă din actele de stare civilă moldovenești în cele românești.

Ce trebuie să știi despre transcrierea actelor de stare civilă

Acte necesare pentru transcrierea unui certificat de naștere românesc:

Pentru adulți:

  • certificat de naștere;
  • certificat de cetățenie;
  • buletin;
  • pașaport străin;
  • certificat de căsătorie/divorț, dacă este cazul;
  • declarație că nu există niciun alt certificat înregistrat;
  • procură pe avocatul companiei noastre.

Pentru minori:

  • certificat naștere copil;
  • certificat de cetatenie copil/părinte;
  • certificat de nastere parinti;
  • certificat de căsătorie părinți;
  • mențiune de divorț (după caz);
  • buletin parinti;
  • pasaport parinti;
  • buletin/pașaport copil (după 14 ani);
  • declarație acord de la copil asistat de părinte (după 14 ani);
  • declarație acord de la părinți;
  • procură de la copil asistat de pamant (dupa 14 ani).

Acte necesare pentru transcrierea unui certificat de căsătorie românesc:

  • certificat de căsătorie;
  • certificat de cetățenie titular;
  • certificat de naștere soț/soție;
  • buletin soț/soție;
  • pașaport străin soț/soție;
  • cererea soților (după caz);
  • procură pe avocatul companiei noastre.

Acte necesare pentru transcrierea unui certificat de deces românesc:

  • certificatul original de deces al defunctului;
  • copie a certificatului de căsătorie al decedatului;
  • certificatul de naștere al decedatului;
  • copie a buletinului sau a pașaportului românesc al decedatului;
  • copie a documentelor de stare civilă care atestă legătura de rudenie cu solicitantul;
  • copie a cărții de identitate a solicitantului;
  • declarație către ofițerul de stare civile că documentul nu a fost înregistrat anterior în România.

Obține cetățenia română legal și sigur și beneficiază de toate avantajele ei.

Întrebări frecvente

Cererile pot fi depuse la sediul Autorității Naţionale pentru Cetăţenie din București, la Birourile teritoriale din Iaşi, Galaţi, Suceava și Timişoara, precum și la sediul misiunii diplomatice a României din țara de domiciliu sau în țara unde deții un permis de ședere legal.
Echipa Certificat.md oferă asistență în urmărirea stadiului soluționării cetățeniei. De asemenea, informațiile legate de stadiul soluționării pot fi vizualizate, pe baza numărului de dosar, accesând site-ul Autorității Naționale pentru Cetățenie (http://cetatenie.just.ro).
Nu. Dosarul poate fi depus doar în baza unei programări prealabile.

După obținerea certificatului de naștere, pașaportul se poate obține în 2 săptămâni.

Din câte cunoaştem, nu există nici un criteriu legal sau oficial de prioritizare a acordării cetățeniei române. Aceste informații fie sunt doar zvonuri, fie doar anumite presupuneri fără nicio bază care să le susțină.
În termen de 6 luni de la data comunicării ordinului preşedintelui ANC de acordare sau redobândire a cetăţeniei române, persoanele care dobândesc sau redobândesc cetăţenia română vor depune jurământul de credinţă faţă de România la sediul Autorității Naționale pentru Cetățenie pentru persoanele care au solicitat stabilirea domiciliului în România și la sediul misiunii diplomatice a României din țara de domiciliu sau de reședință, pentru persoanele care au solicitat menținerea domiciliului în străinătate.
Certificatul de cetăţenie română este eliberat persoanei în cauză în cadrul ceremoniei de depunere a jurământului.
Da. Paşaportul român se perfectează la orice Consulat al României din străinătate. Detalii poți găsi pe site-ul fiecărui consulat.
Pot exista două persoane cu număr identic al dosarului, dacă dosarele au fost depuse în ani diferiţi. Dacă dosarul pe care îl găsești a fost depus în acelaşi an, e posibil să fie o greşeală şi te sfătuim să te adresezi la ANC pentru a lămuri situaţia, şi eventual, pentru a afla numărul corect al dosarului.