Mențiuni de căsătorie, divorț, deces

Despre serviciu

Mențiunea este o procedura care documentează un divorț sau deces al soțului/soției. Este o înscriere pe actul de naștere românesc care include datele despre căsătorie/ divorț /deces intervenite în viața unei persoane.

Ce trebuie să știi despre mențiuni de căsătorie, divorț, deces

Acte necesare:

  • buletin de identitate;
  • pașaport străin;
  • transcrierea certificatului de naștere;
  • extras din certificatul de căsătorie;
  • certificat de divorț/deces;
  • confirmarea cetățeniei române;
  • procură.

Obține cetățenia română legal și sigur și beneficiază de toate avantajele ei.

Întrebări frecvente

Cererile pot fi depuse la sediul Autorității Naţionale pentru Cetăţenie din București, la Birourile teritoriale din Iaşi, Galaţi, Suceava și Timişoara, precum și la sediul misiunii diplomatice a României din țara de domiciliu sau în țara unde deții un permis de ședere legal.
Echipa Certificat.md oferă asistență în urmărirea stadiului soluționării cetățeniei. De asemenea, informațiile legate de stadiul soluționării pot fi vizualizate, pe baza numărului de dosar, accesând site-ul Autorității Naționale pentru Cetățenie (http://cetatenie.just.ro).
Nu. Dosarul poate fi depus doar în baza unei programări prealabile.

După obținerea certificatului de naștere, pașaportul se poate obține în 2 săptămâni.

Din câte cunoaştem, nu există nici un criteriu legal sau oficial de prioritizare a acordării cetățeniei române. Aceste informații fie sunt doar zvonuri, fie doar anumite presupuneri fără nicio bază care să le susțină.
În termen de 6 luni de la data comunicării ordinului preşedintelui ANC de acordare sau redobândire a cetăţeniei române, persoanele care dobândesc sau redobândesc cetăţenia română vor depune jurământul de credinţă faţă de România la sediul Autorității Naționale pentru Cetățenie pentru persoanele care au solicitat stabilirea domiciliului în România și la sediul misiunii diplomatice a României din țara de domiciliu sau de reședință, pentru persoanele care au solicitat menținerea domiciliului în străinătate.
Certificatul de cetăţenie română este eliberat persoanei în cauză în cadrul ceremoniei de depunere a jurământului.
Da. Paşaportul român se perfectează la orice Consulat al României din străinătate. Detalii poți găsi pe site-ul fiecărui consulat.
Pot exista două persoane cu număr identic al dosarului, dacă dosarele au fost depuse în ani diferiţi. Dacă dosarul pe care îl găsești a fost depus în acelaşi an, e posibil să fie o greşeală şi te sfătuim să te adresezi la ANC pentru a lămuri situaţia, şi eventual, pentru a afla numărul corect al dosarului.